Płatności mobilne: ulubiona metoda płatności Polaków?

Płatności mobilne to bardzo popularny bezgotówkowy sposób na zapłacenie za zakupy. W czasach, gdy wielu z nas coraz częściej woli zostawić portfel w domu (lub zapomni go zabrać) przydają się tym bardziej, że o telefonie raczej się nie zapomina. Również sprzedawcy działający w sieci powinni mieć na uwadze popularność tej metody płatności, szczególnie, gdy ciągle rośnie udział internetowych zakupów, a także wymagania klientów.

Z badania przeprowadzonego przez Tpay wraz z agencją badawczą SW Research wynika, że wśród ulubionych metod płatności Polaków są płatności dokonywane za pomocą smartfona. 31% badanych lubi za ich pomocą robić e-zakupy. Są one preferowane szczególnie przez osoby w wieku 25-34 lat, w tej grupie smartfon chętnie wskazywało 43% badanych.

Nie da się więc zaprzeczyć, że właściciele sklepów internetowych muszą mieć na uwadze preferencje klientów. W Polsce na rynku jest już ponad 51 tys. sklepów online i z jednej strony sprzedaż w sieci jest ogromną szansą, ale z drugiej trzeba mieć na uwadze, że konkurencja jest ogromna i nadal będzie rosła. A o sukcesie można mówić dopiero wtedy, gdy klient opłaci zamówienie. Jednak żeby to zrobił, należy mu nie tylko zaoferować potrzebny produkt w korzystnej cenie, ale także zapewnić dobre doświadczenie zakupowe.

Brak konkretnych metod płatności, na które jest nastawiony klient, może skutkować porzuceniem koszyka. Płatności mobilne są preferowane przez wiele osób ze względu na bezpieczeństwo, szybkość i wygodę. Jeśli prowadzisz sklep online warto więc upewnić się, że udostępniasz najbardziej popularne metody płatności, zgodne z oczekiwaniami Twoich Klientów, warto też zainteresować się dodatkowymi rozwiązaniami, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż.

Jedną z najpowszechniejszych form płatności jest BLIK. Jak wynika z cytowanego wyżej badania Tpay przeprowadzonego wraz z agencją badawczą SW Research internauci zdecydowanie najchętniej płacą BLIKIEM (71%), następnie wybierają przelew online (37%) oraz płatność kartą (36%).

Tpay, jeden z czołowych operatorów płatności, oferuje m.in. płatności mobilne za pomocą BLIK, płatności QR, czy aplikacji mobilnych. Oferuje też integrację płatności BLIKIEM bez kodu w sieci marketów Biedronka. Jedną z wyróżniających się usług jest również płatność w czatbocie, wprowadzona obecnie dla marki klapków Kubota. Dzięki temu internauci mogą robić zakupy w Messengerze i płacić za nie BLIKIEM bez przechodzenia do sklepu.

E-sklep Comarch – integracja z Tpay

Sprzedawcy korzystający z Comarch e-Sklep również mogą oferować swoim klientom metody płatności od Tpay. Integracja z operatorem płatności jest wbudowana w e-Sklep i dostępna dla każdego sprzedawcy. Przedsiębiorca, który już zawarł umowę z Tpay może włączyć w swoim e-Sklepie tą płatność, podać ID sprzedawcy oraz kod bezpieczeństwa dostarczany przez Tpay. Od tego momentu klienci e-Sklepu mogą korzystać z metod dostarczanych przez operatora, w tym płatności mobilnej.

Sprawdź ofertę Tpay

Wypróbuj za darmo Comarch e-Sklep

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza