Bramka płatnicza – sposób na wygodne i bezpieczne zakupy w sieci

Intensywny rozwój e-commerce i duży wzrost zainteresowania klientów robieniem zakupów online stawia przed sprzedawcami kolejne wyzwania. Jednym z nich jest zapewnienie bezpiecznych i szybkich metod płatności. Tradycyjne przelewy odchodzą do lamusa, klienci oczekują, że po dokonaniu zakupu ledwie parę kliknięć dzieli ich od zakończenia transakcji i szybkiej dostawy zamówienia.

Dostępność systemu płatności online powinna być zapewniona od samego początku działalności sklepu internetowego. Dziś to już standard, który nie tylko skraca czas – co jest korzystne zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego, ale też zwiększa wygodę. Te aspekty, podobnie jak pozytywne doświadczenia zakupowe są dla klientów jednym z priorytetów i głównych czynników wpływających na decyzję o dokonaniu zakupu w wybranym miejscu.

Skutecznym narzędziem pozwalającym spełnić wspomniane wymagania jest bramka płatnicza. Najprościej można ją zdefiniować jako współpracującą z e-sklepem, wyspecjalizowaną „stronę internetową”, która pozwala szybko i bezpiecznie dokonywać płatności online. Tego typu usługi świadczą specjalistyczne firmy - będące operatorami bramek płatniczych.

Dzięki integracji e-Sklepu i nowoczesnej bramki zakup można opłacić przy użyciu co najmniej kilku metod płatności. Wśród nich najpopularniejsze są:

  • płatność kartą kredytową lub debetową,
  • szybki przelew z konta,
  • płatność kodem BLIK,
  • płatności za pomocą portfeli Apple Pay/ G Pay lub PayPal. 

Zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego jednym z najważniejszych aspektów funkcjonowania bramki płatniczej jest bezpieczeństwo prowadzonych za jej pośrednictwem transakcji. Zaszyfrowane dane transakcyjne muszą być błyskawicznie przekazane pomiędzy wszystkimi instytucjami płatniczymi biorącymi udział w obsłudze transakcji, na każdym etapie gwarantując bezpieczeństwo i skuteczność obiegu informacji niezbędnych do autoryzacji i realizacji płatności. 

Operator bramki płatniczej musi więc nie tylko zapewniać szeroki wybór dostępnych metod płatności, ale przede wszystkim gwarantować należyty poziom bezpieczeństwa usług potwierdzony aktualnymi certyfikatami PCI DSS oraz spełnieniem wymogów zgodnych z najnowszymi standardami silnego uwierzytelnienia transakcji – SCA, określonymi w dyrektywie PSD2.

Wybór operatora bramki płatniczej, który będzie obsługiwał sklep online, jest zdecydowanie wart dogłębnego przemyślenia. Należy wziąć pod uwagę zarówno koszty, czyli m.in. wysokość prowizji, opłat stałych czy opłat aktywacyjnych, ale także zakres udzielanego wsparcia technicznego, szybkość rozliczeń oraz zakres i bezpieczeństwo dostarczanych usług. Dla właścicieli sklepów ważny może być przejrzysty, ale posiadający wiele funkcjonalności system raportowy, gdzie może analizować transakcję sprzedaży.

Integracja Comarch e-Sklep z eService

Comarch e-Sklep zapewnia szereg przydatnych funkcjonalności wspomagających sprzedaż, realizację zamówień i komunikację z klientem. Umożliwia także korzystanie z nowoczesnej bramki płatniczej jednego z liderów polskiego rynku płatności elektronicznych - eService

Integracja z eService jest domyślnie wbudowana w Comarch e-Sklep. Sprzedawca nie musi się przejmować tym, jak zamówić usługę i połączyć się z bramką płatniczą. Wystarczy, że aktywuje ją jednym kliknięciem myszki oraz poda niezbędne dane identyfikacyjne, które są dostępne na jego profilu na platformie eService. 

Dzięki temu, bez żadnych dodatkowych nakładów można zapewnić klientom swojego e-Sklepu natychmiastowy dostęp do preferowanych przez nich metod płatności i możliwość ich wygodnego finalizowania za pomocą bramki płatniczej eService.  Za pomocą płatności oferowanych przez eService sprzedawca może również obsługiwać w swoim e-Sklepie sprzedaż w kilku walutach.

Promocyjne warunki dla klientów Comarch:

  • Płatności online przez 2 m-ce za 0 %, a po upływie tego czasu jedynym kosztem realizowanych transakcji jest niska prowizja 1,15%*
  • brak opłaty stałej od transakcji,
  • opłata aktywacyjna: 0 PLN, abonament: 0 PLN
  • dostęp do panelu administracyjnego: 0 PLN,
  • wypłata środków w PLN: 0 PLN, obsługa zwrotów: 0 PLN

* Dot. płatności Kartami PLN i Blik, szczegółowa oferta u operatora eService. Ostateczny poziom opłat i warunki płatności zostaną przedstawione przez eService i obowiązują zgodnie z umową zawartą z eService. 

Dowiedz się więcej

Wypróbuj Comarch e-Sklep za darmo

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza